L’AVE de Galícia rep més inversions que tot el corredor del Mediterrani

L’AVE de Galícia rep més inversions que tot el corredor del Mediterrani.

Política

02/10/2012
19:14 h.

L’AVE de Galícia rep més inversions que tot el corredor del Mediterrani
Quatre comunitats s’han de repartir 1.019 milions, mentre Nuñez Feijóo n’obté 1.079
Corredor del Mediterrani
Una vegada més el Corredor del Mediterrani, infraestructura reclamada per Catalunya, el País Valencià, Múrcia i Andalusia, es queda pràcticament sense inversions, mentre que una infraestructura deficitàries com l’AVE de Galicia rep una inversió total de 1.079, 21 milions, lluny del 1.019 milions que es reparteixen les quatre comunitats del tram mediterrani. I és que el 21 d’octubre el PP, liderat per Alberto Núñez Feijóo, es juga la majoria absoluta a les eleccions d’aquesta comunitat autònoma.

Aquest menyspreu pel Corredor del Mediterrani per part del govern espanyol contradiu directament les directrius europees. Avui mateix, el president de la Comissió Europea, José Manuel Durao Barroso, ha demanat als governs europeus que prioritzin les xarxes de connexió transeuropees ja que es necessiten “noves vies de distribució”. Cal recordar que la CEE ja va establir el 2011 el Corredor del Mediterrani com a eix prioritari.

Fins i tot, la pròpia ministra de Foment, en una intervenció al Congrés dels Diputats a inicis de setembre va reconèixer que els trens de mitja i llarga distància de Galicia són deficitaris. L’any passat només la connexió Madrid-Pontevedra/La Corunya va arribar al 74% de les despeses d’explotació i el nombre de viatgers del 2010 al 2011 va decaure, de 233.966 usuaris a 222.580, respectivament. En canvi l’AVE Madrid-València ha aconseguit ser rentable el primer any i la connexió Barcelona-Valencia/Alicante també va arribar el 2010 al 115% de despeses d’explotació, amb més de 1,1 milions de passatgers.

La decisió, per tant, és política. I un cop fet el repartiment pressupostari dels 1.019 milions destinats al Corredor del Mediterrani a Catalunya només li pertoquen 420 milions, sumant les partides per adaptació a l’amplada europea i la inversió als trams Tarragona fins a la frontera francesa (155 milions) i el pas del Corredor per les comarques de Tarragona (150 milions). Ara per ara el tram que falta per connectar Barcelona amb França va de l’estació de la Sagrera a Figueres.

Advertisements
%d bloggers like this: